Sayfalar
- Ana Sayfa
- iletisim
- para kazan
- hakkımızda
- birebir ürünler
- link
- replika saat
- dokunmatik ekran tamiri
- ekran tamiri
- samsung ekran tamiri
- iphone ekran tamiri
- telefon ekran tamiri
- cep telefonu ekran tamiri
- cep telefonu ekran değişimi
- cep telefonu ekran tamiri
- lcd ekran tamiri mümkünmüdür
- bilgisayar ekran tamiri
- telefon ekran tamiri
- lcd ekran tamiri nasil yapilir
- kirik lcd ekran tamiri
- lcd tv ekran tamiri
- lcd monitor tamiri nedir
- dokunmatik ekran tamiri
- bilgisayar ekran tamiri
- İpad Dokunmatik Ekran Tamiri
- cep telefonu dokunmatik ekran tamiri fiyatlari
- Cep Telefonu teknik servisi > Samsung, İphone, Htc...
nevresim takımları fiyatları ile din bilgisi
nevresim takımları fiyatları ile din bilgisi evet arkadaslar sizizn icin en güzel yazıları hazırlayan nevresim takımları fiyatları diyorki
Bu dönem, XVIII/XIX.yüzyıldan başlayıp günümüze kadar uzanan zaman dilimini kapsamaktadır. Bu dönemde dikkati çeken birkaç önemli dinî yenilikler, anlayışlar ve moder nitelikli gelişmeler olmuşnır. Bunlardan biri Ram Mohan Roy ile 1830 yıllarında başlayan Bnıhma Samaj Hareketi, diğeri de Ramakrişna (1834-1886) ile başla-ölan vt Vivekenanda tarafından sistemleştirilen “Mistik Harekef’tir. 8ü mistik hareket, günümüzde en çok tanınan ve hızlı bir gelişme ^teren bir dinî akım haline gelmiştir. Bu dönem; modem anlamdaki İZİ gelişmeler ve Hinduizmi modem yommlara açık hale getirip i)ilmasını sağlama özelliği ile bilinen dönem olmuştur.
Günümüzde Hinduizm; Hindistan, Seylan, Pakistan, Nepal ve ili Yanmadasrinın diğer bölgelerinde yoğun olarak görülen dindir.
B. Hinduizmde İnanç Esasları
Hini Yanmadası’nda ortaya çıkan dinlerde/ dinî hareketlerde İn ve varlık konusunda farklı anlayışlar ancak insana ve hayata il|ta benzerlikler dikkati çekmektedir.Bunun değişik sebepleri var-Bu sebepler arasında “varoluş”a ve “nihaî kurtuluşla yaklaşım etkili olmaktadır. Bu dinlerden Hinduizmde; Tann /Tannlar Ahret ve Kurtuluş İnancı, “Mcsih/Gelecck Kurtarıcı” İnancı, / Enkanıasyon ve Tenasüh / Reinkamasyon İnancı, Karma ve İnancı/ Anla)aşı kendine özgü özellikler taşımaktadır.
llınduızm’de; p>eygamberli dinlenn vahiylerine de Tann'nınL dini gösterdiği diğer dinî şekillere de karşı çıkılmamaktadır. fin^ tan'da; Hintlilerin Tann'nın çeşitli şekillerde görünüşü olarak ici^ etliği çok sayıda lann ve lannça heykellen görülmektedir. AncaH tanrılardan bazılan diğerlerine göre daha fazla öne çıkmaktadı^ ‘^Tanrılar Panteonu'^nda öne çıkanlar bir üçleme dikkat çekınekiç^ Bu üçleme içinde Brahma yaratıcı, Vişnu koruyucu ve Şiva yokc(k;, tanndır. Bazı devrelerde ve bazı yerlerde Vişnu veya Şiva ön çıkmaktadır. Vaisnava Mezhebinde Vişnu, Saivizm Mezhebinde Şıy^ öne çıkmakta ve “Yüce Tann’' olarak nitelenmektedir. Örnek Şiva'nın üstünlük kazandığı yerlerde halk, Şiva’yı, bütün hatalardanım kusurlardan uz^k, ‘“‘‘Âlemlerin Rabbi’’ olarak gönnektedir. Bu anlayıp göre Âlemi yıkacak olan da yenileyecek olan da Şiva’dır. Vişnu’nıın üstünlük kazandığı yerde de Vişnuistler, Vişnu’yu “V^üce Tanrı”olarak öne çıkanuakta ve herşeyin kaynağı olarak gönnektedir.
Hinduizm'de; Çoktanncılık, Üçleme, Tann-Âlem Birliği (Panteizm) inancı yanında ‘““Tektann İnancı/AnlayışT' da vardır. Rig Veda'da ’Tanrı birdir. Hakimler onu çeşitli şekillerde adlandırıyor” ve Hini Atasözü’nde de "Kâinattaki bütün varlıkları sadece bir tanrı doldurur'' gibi ifadeler bulunmaktadır. Bu ifadeler; Hinduizm’de ‘‘Tektann' inancının delili olarak kabul edilmektedir. Hindular da, uygulamada laridı isimlerdeki tannlara ibadet ediyor görünselerde aynı “Tann”ya ibadet ettiklerini düşünmekte ve tasvirleri de ibadet için yardıma semboller olarak gördüklerini ileri sürmektedir.
Hinduizm, Tann’nın tek tezahürü olduğu fikrine karşıdır. Hin-dularda Tann Vişnu'nun insan şeklinde cisimleşmesini ifade etmek üzere kullanılan Sanskritçe bir kelime ve "İnen” anlamına gelen llulül (Avatara:Enkamasyon) İnancı vardır. Hintliler, Tannnın kendisini tarihin her devresinde çeşitli şahsiyetlere bürünerek insanlara gösterdiğine inanmaktadır. Böylece Tann, kötülüğü yok edecek ve insanlara ihtiyaç duyduklan vazifeleri ve kanunları bildirecektir. Peygamber konusu da böyle açıklanmaktadır. Ancak Hinduizme göre hiç bir peygamber veya dinin mesajı sonuncu değildir; bu iş, Hulül / Avatara yolu ile sonsuza kadar devam edip gidecektir,
Hinduizm'de Vişnu'nun zaman zaman kurtancı tanrı sıfatıyla dünyaya indiğine ve zamanın icaplarına göre muhtelif şekillerde kendini gösterdiğine inanılır. Vişnu'nun çeşUh ,
lül İnancı; tannlar veya yüksek ruhlann beşer/insan heyeti ık Ik^ını ediyor. Hulül; insan/beşer heyeti içine ilâhı varlığın jih« kötülüğü yok etmek, Gita'da denildiği gibi Krişna'nın ağzından
ihtiyaç duydukları vazifelerini ve kanunlarını bildirmek için
I 2. Ahiret ve Kurtuluş (Samsara ve Karma ) inancı
Hinduizmde Kurtuluş Anlayışını, Samsara(Tenasüh)
Kırın» oluşturmaktadır. Hint düşüncesinin temelini teşkil Sım.sar» Karma Sanskritçe iki kelimedir.
Samsara; Türkçe’de Tenasuh/Ruhgöçü, Batı dillerinde de Reenkamasyon/ Transmigrasyon gibi kelimeler He karşılanmaktadır. TenasühUuh Göçü İnancı; Fisagorcularda, Yeni Eflatuncularda, Manihcızm’de, Orfızm'de ve Gnostisizm'de rastlanan bir düşüncedir.
Bazı Hıristiyan mezheplerinde ve İhvânûs-Safa gibi fırkalarda da lenzeri düşüncelere rastlanmaktadır. (Tenasüh benzeri inanışlara; Hıtbvye, Cenâhiyye, Hâbıtıyye ve Hadesiyye, Hadbiyye, Muammeriyye, Nusavriyye gibi bazı itikadı İslâm mezheplerinde, bazı Bektaşî tarikat-lınnda / anlayışlannda ve bazı SabatayistA^ahudi Dönmesi gruplarda dı/astlaiimaktadır).
Türkçe’de Tenasüh/Ruh Göçü kelimeleri ile karşılanan Samsara; (üınvadakı doğum-ölüm-yeniden doğuş döngüsünü ifade etmektedir. Bu jıaıcı; Karşılaştırmalı Dinler Tarihi alanının dünyada tanınmış simalann-dan olan Türk Bilgini Ebu’r Reyhan Muhammed b.Ahmed el Birûnî, kitabu’t-Tahkîk mâ U’l-IIind isimli eserinde diğer dinlerdeki önemli nanç esaslan ile karşılaştırmıştır. Birûnî; İslâm’da Şehadet kelimesi ne dade ediyorsa, Hıristiyanlıkta Teslis nasıl kabul ediliyorsa, Yahudilikte Cumanesi Gününe tazim/saygı neyi izah ediyorsa Hindular için Tenasüh (Samsaraj’un da o olduğunu; Tenasüh’e inanmayan Hindu’nun düşünü-l™«)«cegini ve Hindulann Tenasühü kabul etmeyen Hindu’yu Hindu »jmıdıldannı belirtmektedir.
Irma Doktrinine bağlı olarak Hinduizmde ruhun bir beden-rine geçtiği inancı şeklinde anlaşılan Samsara/Tenasüh Sthuştur. Bu inanç çerçevesinde ölümden sonra devamlı
sonu olmayan bir Tenasüh (ruhun bir bedenden başka bir geçmesi) zinciri içerisinde gidip gelmektedir. Tenasüh ınancın^^ olarak ruh, kendi derecesi içinde yüksek veya alçak olarak dofev^ dır Buna göre insan, kendi kaderinin mimandır; yaptıklarına insan, ya hayvan, ya bitki veya tann şeklinde doğmaktadır. Bu bir sebep sonuç ilişkisi içinde gerçekleşmektedir. Manevî vc^ karşılık, yani yapılanlann sonucu ruhun Tenasühü ile nıümkı^j^ Sonraki hayatta mutlu olmak, doğru harekete bağlıdır. Bu ncık*
Hinduizm de günah dünyanın düzenini bozmaya yönelik bir
olarak görülmektedir. Hinduizme göre her işlenen günah, Çenıberi”nin süresini uzatmakta ve zorlaştınnaktadır.
Bu noktada ölüm, bir korku vasıtası ve bir yokluk değil, birha^ diğerine geçiştir. Onlara göre Karma Doktrini, insanın arzulannı gc^ anlamda ölümsüzlüğe ulaştırır. Bunun için her Hintli, tekrar diinyjjı gelişte, iyi amellerle gelecekteki hayatını garanti altına almaya gay^ sarfeder İşlediği günahlar sebebiyle bitki veya hayvan olarak dünyayj gelmekten çekinir. Onlara göre, içinde doğduklan Kast bile işledıldcr, amellerin bir neticesidir. Bu nedenle her şahıs, işlerinden sorumlud\j Ölümden korkmaya gerek yoktur. Devamlı yeniden doğuşlarla insan^ arzulanna ulaşır, devamlı bir tatmin elde eder. O, tann Brahma'da yaşa^ Bu inanışın Hintliyi kuvvetli bir iyimserliğe ulaştırdığı ileri sürülmektedir Hinduizmde insanın Karma ve Samsara döngüsünden kurtul-masının son safhasını Kurtuluş oluşturmaktadır. Hinduizmde Kurtuluş; Karma-Marga (Amel Yolu-Kurban), Jnan-Marga (Bilgi Yolu-Marifet), Bhakti-Marga (Aşk Yolu-İbadet) olmak üzere üç ayn yol-dan elde edilmektedir.
Karma (İlliyet); Hinduizm inancına göre, bir sebep-sonuç b-nunudur. Bundan dolayı insan, geçmişte ne yapmışsa, gelecekte onu görecektir. İnsanın geçmişi, bugün kendisiyle karşı karşıyadır. Bugünün meyveleri yann alınacaktır. Buna göre her hareket, er-geç meyvesini verecektir. İyiden iyi, kötüden de kötü çıkacaktır.
Karma; fizikî âlemde olduğu gibi ahlâkî ve zihnî âlemde de insanın takıp etmesi gerekli bir kanun bulunduğunu ifade eder. Ahlâki bir kâinat nizamı olan Karma Kanununa göre, bu hayatta işlenen ameller, canlının kaderine tesir eder ve onun tekrar vücut bulmasında rol oynar. Bunun neticesi olarak bütün canlılar, kendi durumlannı kendi amelleriyle kazanırlar, iyi bir canlının durumu kötüye gidiyorsa, daha önceki hayatında işlediği kötü amellerin; eğer iyiye doğru gidiyorsa daha önceki hayatında işlediği iyi amellerin karşılığıdır.nevresim takımları fiyatları ile nevresim takımları fiyatısundu.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder