cep telefon fiyatları,ndan islam bilgisi67

 cep telefon fiyatları


cep telefon fiyatları,ndan islam bilgisi67 bugün cep telefon fiyatları sizin icin yazdı ve herzman islam bilgilerini cep telefon fiyatları sunmaya devam ederken sizler icin cep telefon fiyatları diyorki Ali bini Ebu Talib vefalıdır Zûhittir Sadıktır Cömerttir Yumuşak huyludur. Hoşnuddur, Saf kişilerin bulunduğu yerin sayılanıdır. Za-Inlakilerin rehberidir. Dm ağacının meyvesidir Dervişlere ve yetimlere karşı Rıdva'nın (cennetin kapıcısı melekler) cennetliklere o'®" saklığından daho yumuşaktır. Kâfirlere ise zehirden daha fara Ekerden daha totlı... Zülfikörı eline aldığı zaman kafirler kaçacak delik ararlardı. Yoksullara ve yetimlere kesesini açık tutordı.Ey Musa!. Eğer benden intikamını Ogım Hüseyin bini Ali bini Ebu Talib'in kanından başka önce ve son-butün günahkârların yarlıganmasını dilemiş olsaydın af ederdim.Câbir (r.a.) diyor ki: Resulü Ekrem şöyle buyurdu-«Ali bini Ebu Talib'in Muhammed ümmeti üzerinde olan hakkı, baba-»vladı üzerindeki hakları gibidir.Abdullah bini Abbas (r.a.) şu hadisi şerifi rivayet ediyor: «Ali bini Talib’i sevmek, bütün günahları ateşin odunu yakıp mahv ettiği gibi bitirir.Muaz bini Cebel (r.a.) Resûlüllah (s.a.v. söylüyor:Ali bini Ebu Talib'i sevmek öyle bir tattır ki; hiçbir günahın ona za-olmaz. Ona düşmanlıkta öyle bir günahtır ki (seyyie). hiç bir taatın ir faydası görülmez.Müminlerin annesi Ümmü Selme (r.aa.) Resûlüllah s.) in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: «Benim sırdaşım Ali bini Taiib'dir.Ebu Zeri Ğıfarî (r.a.) de Resulü Ekrem’in şöyle buyurduğunu rivayet 'or: Ali benim bilgimin kapısıdır. Ümmetime anlatmam gereken şey-o açıklar. Ali'yi sevmemek münafıklık, sevmek ibadettir. Bakmak ise mettir.Hz. Ümmü Selme (r.aa.) annemiz Resulü Ekrem’in şöyle buyurdu-lu rivayet ediyor: «Kur'ân Ali ile. Ali de Kur’ân iledir.» Hadis âlimleri hadisi şerifi şöyle açıklamışlardır:Abdud tekrar tekrar dövüşecek yiğit istedi. Tam yedi defa... Yedincisin-de Resûlüllah (s.a.v.) Hz. Ali (k.v.) yi çağırdı. Ve ;Ey Alil. Atıma bin Zülfikârı eline al; Amr bini Abdûd'un karşısına cesaretle çık; Onun heybetli görünüşünden sakın korkma, çekinme!... Ben Allah (c.c.)a sana yardım etmesi ve müslümanların onun şerrinden kurtulmaları için dua ediyorum; buyurdu.
Hz. Ali (k.v.) Düldül'e (Atının adı) bindi. Zülfikârı (kılıcının adı) eline aldı. Avının üzerine atılacak arslan gibi Amr'in önüne dikildi. Ve :
Ey Amri. Duyduğuma göre Kabe'nin karşısında Kureyş'den birisi senden bir şey isterse, sen iki şey verecekmişsin? Bu sözün ve va'adin doğru mu?
Evet doğrul. Söz verdim.öyle ise ben de Kureyş'denim. Senden iki şey istiyorum. Hiç olmazsa birini yap!. İstediklerimden biri, Allah'ın birliğini ve Muhammed'in onun Resûlü olduğunu kabul et!..Hayır!. Bunu kabul edemem. Başka ne isteğin var?İkinci isteğim ise bu savaşçıları kendi hallerine bırak da Mekke’ye dönl.Bunu kabul ediyorum. Ancak, Ebubekir, Ömer ve Osman’ın başlarını kestikten sonra.Ey ahmak adam!. Benim başımı kesmeden onların başını nasıl kesebilirsin?Ey Ali!.. Sen henüz gençsin, dünyadan doymadın, ben senin başını kesmek istemiyorum.Ben Allah ın yardımı ve Resûlü Ekrem’in duâsı sayesinde, senin başını kesmek istiyorum.Hz. A!i (k.v.) nin bu son sözü Amr'i öfkelendirdi. Atından indi. Hz. Ali (k.v.) ye doğru yürüdü. Hz. Ali (k.v.) de atından inmişti. Biribirlerine hamle ettiler. Hz. Ali (k.v.) bir biçimine getirip, Amr’in bacağını uyluğundan kesti. Artık. Amr’in işi bitmişti.Hz. Alı (k.v.) bir buşKü lıacJibi şerifi şöyle rıvuyel etli;, tir .^Ey Alı! yalnız Allah (c.c.) dan umid edici ol!, Günohlanndon boş-u liK-bir şeyden korkma! Bilmediğin bir şey sorulunca «Allah bilir» de-'lekten utanma!Ey /\||j. ı;iç kimseyi ayıplumu, güler yuzlu ol, cimri olma, cömert I, herkese ikramda bulun, musinrncm yumuşak yüzlü ve cömert olur. Mu-afık cimri ve kötü huylu olur. Ümmetimin cömertlerinin günâhları, gü-oşin buzları erittiği gibi eriyecektir.Ebu Musa El-Eşari (r o ) şu fuıdisi şcrıtı rivayet ediyor «Ey Ali!. Ken-ım için istediğimi senin için de isterim. Beğenmediğimi de sanu reva örmem. Cünup iken, seçde ve rükû' ederken Kur‘ân-ı Kerîm okuma! açlarını top edip başının üzerine topladığın zaman nomaz kılma!Ey Ali!. Gayretli ol!. Allah (c.c.) gayretli olanları sever. Cömert li. Cömert olanları da sever. Cesaretli Oü. Cesurları da sever. Birisi senan bir şey istedi mi, istediğini yerine getir.Resulü Ekrem bir başka gun Hz Alı (k.v ) ye şoylo buyurdu «İnsan-ır, Allah'a yaklaşıyoruz diyerek çalışıp kazandıklurı vakit sen de dünya I ahirette Allah'a yaklaşmak, derece ve değerini yüceltmek ve önde ol-lak için çalış ve kazan!
Resûluilah (s.a.v.) bir başka gun de Hz. Alı (k v.) ye buyurdu kı «Ey İÜ. Başın çok ağrıdığı vakit, başını ellerinin arasına al ve Hoşır sûre-inin «Lev enzelnâ» ayetinden surenin sonuna kadar oku!.Ey Ali!. Asla yalan söyleme!. Kurtulacağını bilsen de yine yalan soy-me!. Doğru söylediğin için zarar edeceğini bilsen dahi yine de doğru ^yle!.Hz. Ali (k.v.) diyor ki  Resûlüllah (s.a.v.) bana şöyle buyurdular: «Perşembe günü bıyığını kırp, tırnağını kes, koltuk altı ve kasıklarını traş et, cuma günü temiz elbise giy ve güzel koku sürün!..Nizâmeddin Abdülvahid Fazi Farimedî de Ebül Kasım Gurganı'ye dayanarak Musa Kâzım hazretlerinden o da dedeleri Cafari Sadık, Muham* med Baki, Zeynel Âbidin, Hüseyin bini Ali, Ali bini Ebu Talib'den işittikleri şu hadisi şerifi rivayet etmişlerdir: «Ey Ali!. Mercimek yemeğini çokça ye!. Mercimek içinen son İsa (a.s.) olmak üzere yedi peygamber bereket duasında bulunmuşlardı. Ebu Hüreyre (r.a.) diyorlar ki; Fahri kâinat efendimiz Muhammed Mustafa (s.a.v.) şöyle buyurdular; «Miraç gecesinde arşın kenarına şöyle yazılmıştı: Ben tekim, benden başka Tanrı yoktur. Adn cennetini ben yarattım. Yarattıklarımın içinden Muhammed Mustafa'yı seçtim. Onu Ali ile güçlendirip yardım ettim.SelmanI Farisî (r.a.) şu hadisi şerifi rivayet etmişlerdir: «Kıyamet günü arşın sağında benim için kırmızı yakuttan bir kubbe kurulur. İbrahim (a.s.) için solunda yeşil yakuttan bir kubbe kurulur. Beyaz inciden bir kubbe de benim ile İbrahim (a.s.) arasında kurulur. Bu kubbe Ali'nindir. Siz iki halilin arasında olan habibi ne sanıyorsunuz?
Bilâli Habeşî (r.a.) diyor ki: Birgün oturuyorduk. Resûlüllah (s.a.v.) çıka geldi. Mübarek yüzü ayın onbeşi gibi porlıyordu. Abdurrahman bini Avf (r.a.) Resûlü Ekrem'i karşıladı. Ey Allah’ın Resûlül. Anam babam sana feda olsun, bu ne nur?
Ey Abdurrahman!. Bu nur bana Rabbimden gelen müjdedir. Allah (c.c.) kardeşim, amcamın oğlu, damadım Ali hakkındadır. Cenab-ı Allah Fatıma’yı Ali'ye nikâhladığı vakit Rıdvan'a (Cennet'in kaoıcısı olan melek) Tuba ağacını sallamasını emr etti. Rıdvan Tuba ağacını salladı. Tuba ağacından dostlarımızın sayısınca senetler düştü.Ey Allah'ım!. Günâhımı bağışla, ahlakımı genişlet ve güzelleştir, kazancımı temiz ve helal kıl, beni verdiğin rızka kanaat edenlerden eyle, hoşlanmadığın şeye beni heveslendirme, Allahım..Resûlü Ekrem bu duayı öğrettikten sonra «Ey Ali!. Dünyada, her sevinç ve gülmenin arkasında bir keder ve ağlama vardır.» buyurdular.Hz. Ali (k.v.) birgün Resûlü Ekrem'in kendisine şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir.Ey Ali!. Sen Kabe'ye benzersin. Herkes köbeye gider. Fakat o asla yerinden oynamaz. Bir topluluk seni halile seçmek için sana gelirse kabul et!. Gelmezlerse sakın yanlarına varma!.
Abdullah bini Ömer (r.a.) Resûlıi Ekrem’den şu hadisi şerifi rivayet etmiştir.Ey Ali!. Sen Cennetliksin; yakın bir gelecekte bir topluluk görülecektir ki, halk onlara rafizî diyecektir. Eğer onlara yetişirsen onları yanına koyma!.. Onlar müşlüman değillerdir. Zira, cuma ve cemaat bilmezler. Ebubekir, Ömer ve Osman’a da kötü kötü sözler söylerler.Abdullah bini Abbas (r.a.) diyor kı: Resûlüllah (s a v.) den şu hadisi şerifi işittim ; «Ey Ali!. Allah (c.c.) Fatıma’yı sana nikahladı. Yeryüzünü de ona mihir olarak verdi. Sana düşman olarak yeryüzünde yürüyen kimsenin bu yürüyüşü ona haramdır.cep telefon fiyatları sizin icin hazırladı ve sundu.




cep telefon fiyatları,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder